Információs Technológia

IT BLOG

SEO TRENDEK 2022 (9.rész)

2022. április 04. 15:58 - RottenBiller

Videó tartalom készítése

informacios-technologia-seo-trendek-video-01.jpg

A YouTube keresőoptimalizálásra gyakorolt hatása tovább növekszik, ezért a SEO tervünknek tartalmaznia kell egy videók gyártásával és közzétételével foglalkozó részt is. A videótartalom 2022-ben élen jár a digitális marketing trendekben.

Nagyon sok ember tölt órákat különböző videótípusok megtekintésével ezért egyértelmű, hogy a megfelelően célzott kulcsszavakat tartalmazó videóink a SEO stratgéiánk fontos részének kell lennie. Egy tanulmány szerint 2022-ben az átlagosan online videók nézésével töltött idő 67 percről 100 percre emelkedik, amely azt mutatja, hogy a felhasználók sokkal szívesebben néznek meg egy videót, mint olvasnak egy hosszú szöveget.

Az oldalunkba ágyazott videók növelik az oldalon töltött időt és nagyobb márkaismeretséget eredményeznek.

Egy másik tanulmány szerint, amelyet Statista tett közzé az emberek 27%-a hetente 10 órát tölt videóval, 15,4%-uk 7-10 órát. Az emberek szeretnek videókat nézni, így a SEO szempontjából szükségszerűvé vált a videó tartalmak gyártása. Az elmúlt években exponenciálisan nőtt a videótartalom, az olyan platformokat, mint a YouTube, az Instagram és a TikTok milliárd felhasználók használják.

informacios-technologia-seo-trendek-video-02.jpg

A különböző platformok különböző célokat szolgálnak, mindig gondolnunk kell a videó készítésének céljára. Pontos választ kell adnunk arra a kérdésre, hogy a videóval forgalmat szeretnénk-e generálni az oldalunkra vagy az ismeretségünket szeretnénk növelni segítségével?

Miniatűr, indexkép

Nagy szerepet játszik a videó miniatűrje, hiszen az első benyomás abból keletkezik és döntő tényező lesz, hogy az emberek rákattintanak a videódra vagy nem. Kiváló minőségű, releváns és szemet gyönyörködtető kezdőképpel kell rendelkeznie a videódnak, hogy sokan megnézzék. 30%-al magasabb lejátszási aránnyal rendelkeznek azok a videók, amelyek egyéni miniatűrökkel rendelkeznek.

Cím és leírás

Szánjunk megfelelő időt a lehető legütősebb cím és leírás megalkotására. A videó nem különbözik a blogbejegyzésektől, amikor a címről és a leírásról beszélünk. Merész, egyszerű de erőteljesen megfogalmazást kell alkalmaznunk, amelyeknek tartalmaznia kell a nagy kereséssel rendelkező releváns kulcsszavainkat is.

Fontos, hogy a videó tartalmának relevánsnak kell lennie a címmel és a leírással, ha jó eredményt szeretnénk elérni a SEO-ban.

informacios-technologia-seo-trendek-video-03.jpg

Videó tartalom készítés

Egy megfelelően és professzionálisan elkészített videót nem olyan egyszerű kivitelezni, mint azt gondolnánk. Rengeteg munka, eszköz szükséges ahhoz, hogy olyan videókat tudjunk előállítani, amelyek valóban szolgálják digitális marketing stratégiánkat. Még abban az esetben is, hogy ha csak saját magunk akarjuk a mobiltelefonunkkal rögzíteni a videónkat, sok kérdést át kell gondolnunk, meg kell terveznünk előre.

Fejlesztés

Fejlesztés során arra gondolunk, amikor megkeressük a témánkat, kidolgozunk egy forgatókönyvet, hogy mi az aminek a videóban szerepelnie kell és hol szeretnénk rögzíteni a videót, mik azok a legfontosabb gondolatok, amelyeknek el kell hangoznia a videóban, ezt lehet vázlatosan, de akár egy komplett forgatókönyvben is rögzíteni.

informacios-technologia-seo-trendek-video-04.jpg

Előkészületek

Miután elkészültünk a fejlesztési tervvel, a felvételt elő kell készítenünk. Fontos kérdések ebben a részben, a képrögzítés eszközei, ennek során gondolnunk kell a fényekre, abban az esetben, hogy ha nem csak a természetes fényeket szeretnénk használni, ismeretekkel kell rendelkeznünk, a különböző filmes világosítással kapcsolatos eszközökkel kapcsolatban. A hangrögzítés szintén egy fontos kérdés, milyen mikrofont használunk, van e valamilyen különleges és fontos kérdés a hangrögzítéssel kapcsolatban, amire oda kell figyelni. Például, ha egy városban az utcán vesszük fel a videónkat, akkor nagyon oda kell figyelni, a háttérben elhúzó autók által keltett hangokra. Nem professzionális hangmérnökkel történő együtt dolgozás esetén ezek nagyon zavaróak lehetnek. Ugyanígy, ha az üzemünket szeretnénk bemutatni, a háttérben dolgozó gépek zajai tönkretehetik bemutatkozásunkat.

Forgatás

Ha a fejlesztés és az előkészületek során megszerveztünk minden szükséges feltételt, a helyszínt, a hang- és képrögzítő eszközöket, tisztában vagyunk azzal, hogy mit szeretnénk elmondani a videóban, ahhoz milyen esetleges kellékeket szeretnénk felhasználni és a megfelelő személyeket, eszközöket sikerült egy adott napra az adott helyszínre szervezni, akkor megtörténhet a videó rögzítése.

informacios-technologia-seo-trendek-video-06.jpg

Utómunkálatok

Az elkészült nyersanyagokkal további munkánk lesz, hiszen azokat össze kell vágni, a rontott részeket kivenni belőle, mind a kép, mind a hang területén. Esetlegesen animációkat és hangeffekteket adhatunk a videóhoz, amelyek között a nyitó, intró animáció mindenképpen különös figyelmet érdemel. Ha nem rendelkezünk a különböző videó- és hang vágó szoftverek ismereteivel, fontos, hogy erre a feladatra is egy megfelelő ismeretekkel rendelkező szakembert kérjünk fel.

 

GYAKORLATI SEO

0.

Ismerjük meg az olyan platformokat, mint a YouTube, Instagram, TikTok!

1.

Videócsatornánk létrehozása során felhasználóbarát módon írjuk le, hogy miről szól a csatorna. Be kell mutatkoznunk a felhasználóknak és a keresőmotoroknak is. Ebben a folyamatban használjuk a célközönségünk és az iparág által gyakran használt kulcsszavakat.

2.

Hashtagekkel megerősíthetjük a célközönségünk által gyakran használt kulcsszavakat. Ügyeljünk arra, hogy megfelelő, legalább HD minőségben kell elkészítenünk videóinkat.

3.

Fontos, hogy olyan videók is készüljenek, amelyeket nem külső platformon teszünk közzé, azzal a céllal, hogy az emberek megnézzék, majd a cikkünkre kattintsanak vagy segítsenek megjelenni a Google keresőben, hanem egyedi módon a saját webhelyünkbe ágyazzuk őket, hogy növeljék az oldalunkon eltöltött időt és a márkaismeretségünket. Készítsünk egy listát a videók tartalmi ötleteinkről ezek lehetnek például oktatóanyagok, információs videók, útmutatók, termékbemutatók.

 

informacios-technologia-seo-trendek-video-05.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://informacios-technologia.blog.hu/api/trackback/id/tr7517797471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása