Hangalapú keresés
Nem kétséges, hogy a weboldal készítőknek, SEO szakembereknek fel kell készülniük a hangalapú keresésre, amely megváltoztatja a világ interakcióját a keresőmotorokkal. Minden nap megtörténik a beszélgetések mintájára, hogy a felhasználó nem a billentyűzetet használja a kereséshez, hanem hangalapú keresést használ, így lép kapcsolatba a Mesterséges Intelligencia világával, amely választ ad a kérdésekre.
A hangalapú keresések száma folyamatosan növekszik. A jelentések szerint a felhasználók mintegy 58%-a használja. Az olyan virtuális asszisztensek, mint a SIRI, az ALEXA vagy a GOOGLE ASSZISZTENS jelentős szerepet játszanak az emberek mindennapi életében.
Vannak, akik otthonukban intelligens hangszórót használnak. Csak idő kérdése, hogy a hangalapú keresés a keresések elsődleges formája legyen.
Keresőoptimalizálás szempontjából ez azt jelenti, hogy a beszélgetés marketing készségeire kell összpontosítaniuk a vállalkozásoknak és az online marketing szakembereknek.
LaMDA
A LaMDA (Language Model for Dialogue Applications) egy a Google által bemutatott gépi tanulási modell, amelyet párbeszédre terveztek. A kereső saját neurális hálózati architektúrájára épül. A kutatás vezetője szerint:
A LaMDA olyan modellt hoz létre, amely kiképezhető arra, hogy sok szót olvasson (például egy mondatot vagy bekezdést), figyeljen arra, hogy ezek a szavak hogyan kapcsolódnak egymáshoz, majd megjósolja, hogy milyen szavak jönnek ezután. A LaMDA-t a párbeszédre képezték ki.
2022-ben eljött az idő, hogy webhelyét optimalizálja a hangalapú kereséshez, hiszen a LaMDA csak egy kis része a Google teljes stratégiájának, amely területen nagyobb és fejlettebb mesterséges intelligencia modellekre számíthatnak a szakemberek.
SEO GYAKORLAT
1.
A hangalapú keresésnek történő megfelelés során olyan tartalmat kell létrehoznunk, amely inkább beszélgetés jellegű és kevesebb hangsúlyt fektet a kulcsszavakra.
2.
Kiindulópont lehet a KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK jellegű vagy a GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK formájú tartalmak. Ezek fontosabbak lesznek mint bármikor. Mivel az emberek kérdéseket tesznek fel a Google-nak és az elvárásuk az, hogy a kereső választ adjon.