A weboldal készítés nem lesz teljes, ha nem rendelkezünk azzal a technológiával, hogy mérjük a weboldalunk látogatottságát. Általánosan a Google Analyitcs rendszerét használjuk weboldalunk nézettségének mérésére. Universal Analytics technológiát folyamatosan kivezeti a Google napjainkban és az Analytics 4-et vezeti be helyette.
Az Analytics 4 egy hatékony marketingeszköz, amely segít a weboldal készítőknek és webhely tulajdonosoknak abban, hogy jobb marketing döntéseket hozzanak meg a jövőben.
Az elmúlt év októberében jelentette be a Google, hogy az Analytics egyik legjelentősebb változásán megy keresztül, miközben bevezetik a Google Analytics 4-et. Természetesen ez befolyásolja a vállalkozások és szakértők működését, hiszen nagyon sokat kell tanulni, amíg megismerjük az Analytics 4-et.
Az Analytics 4 egy a korábbitól teljesen eltérő adatstruktúrát és adatgyűjtést használ. Az új modell minden felhasználói interakciót egy önálló eseményként értékel. Egy munkamenet alapú modell került bevezetésre, amely egy időkereten belül csoportosítja a felhasználói interakciókat.
Ezzel a változással az Analytics jobban képes lesz arra, hogy megjósolni a felhasználói viselkedést. A marketing szakemberek számára pedig azért hasznos, mert jobban tudják elvégezni a platformok közötti elemzést és az útvonalelemzést.
Az Analytics 4 adatvédelem központú. A felhasználók magánéletének növekedése egyre nehezebbé teszi a követésüket, a GA4 egy olyan előremutató megoldás, amely gépi tanulást használ a hiányzó adatok pótlására.
2023 július 1-től az Universal Analytics már dolgozza fel a hozzá érkező adatokat.