MIÉRT HASZNOSAK A KIEMELT KÓDRÉSZLETEK?
A Google organikus keresési eredmények tetején jelennek meg a kiemelt kódrészletek. Itt a válaszmezőkre kell gondolni és a "People also ask" részekre, amelyeket a kereső a lekérdezés alapján relevánsnak tart.
Az ilyen dobozok célja, hogy a felhasználónak a kereső a lehető leggyorsabban válaszoljon és javítsa a felhasználói élményt.
A Google ideális világában minden keresésnek van egy végleges válasza, amelyet magabiztosan tud megjeleníteni a felhasználónak, a kiemelt kódrészletek ezt próbálja meg elérni.
A felhasználó élmény növelésének célja, hogy csökkentse a felhasználók idejét a különböző keresések és oldalak böngészése közben.
Ez egy kiváló lehetőség az organikus megjelenési részesedés növelésére a márka hiteles és hasznos forrásként történő bemutatására.
Milyen módszereket kell figyelembe venni a kiemelt kódrészletek optimalizálása során?
- Adjon elegendő információt. Igyekezzen fejlécenként legalább 4 értéket szerepeltetni.
- Optimalizáljon a mobil felhasználók számára. Készítsen rövidebb kódrészleteket, amelyek felkeltik az úton lévő ügyfelek érdeklődését.
- Növelje meg a lehetőségek számát. Adjon meg több fejléc-érték készletet. Ha a strukturált kódrészletekből több készlete van, azzal több lehetőséget kínál, és megnő a valószínűsége, hogy a hirdetéssel releváns bővítmény jelenik meg.
- Válassza ki a megfelelő formátumot. A kiemelő bővítményekkel ellentétben, melyek a vállalkozás egyetlen jellemzőjét emelik ki néhány szóban, a strukturált kódrészleteknek a vállalkozás által nyújtott termékek, illetve szolgáltatások teljes csoportját kell kínálniuk.
Mik azok, amelyek nem engedélyezettek a kiemelt kódrészletekben?
- Olyan írásjelek és szimbólumok, amelyeknek nincsen más célja, mint felhívni a figyelmet a hirdetésre.
- Olyan kódrészletek, amelyek ismétlődnek ugyanabban a címsorban vagy különböző címsorokban.
- Több mint egy elem megadása az egyes értékekhez. (vesszővel elválasztott lista)
- Promóciós szöveg a kódrészletben.
- Olyan értékek, amelyek nem az adott dolog tulajdonságairól szólnak. (például: 100%-os elégedettség)
- Olyan értékek, amelyek nem a tartalom előállító által kínált konkrét márka (például: több mint 100 márka megtalálható...)
- Olyan értékek, amelyek nem konkrét termék konkrét modelljei. (például: 2020-as modellek)
ALAPOK
Abban az esetben, hogy ha nem SEO szakember vagy, mégis ismerkedni szeretnél a keresőoptimalizálással, akkor az alábbi néhány soros leírásban foglaltakat mindenképpen ismerd meg és tartsd be.
A Google I/O egy éves esemény, ahol a keresőóriás bejelenti a működéssel kapcsolatos változásokat. Ismerkedj meg és figyeld az eseményt.
2022-ben május 11-12-én lesz az esemény.
Írj olyan tartalmakat, amelyek kérdésekre válaszolnak. Ebben az esetben lehetősége van annak, hogy tartalmad megjelenjen a kiemelt kódrészletekben. Gyors és világos válaszokra van szükség a gyakori kérdésekre.
Győződj meg arról, hogy a weboldalad jól működik mobilon.
Sok videó tartalmakat hozz létre, ügyelj arra, hogy a videók olyan tartalommal rendelkezzenek, amit a közösség hasznosnak talál.
GYAKORLATI SEO - KIEMELT KÓDRÉSZLETEK
1.
Nincsen pontos leírása annak, hogy hogyan lehet megjelenni a kiemelt kódrészletekben, fontos hogy a hangalapú keresés résznél leírt technikákat használjuk.
A kiemelt kódrészletek azok a válaszok, amelyeket a Google Segéd a hangalapú keresést használó felhasználóknak biztosít.
2.
A kereső előnyben részesíti a számokat, a lépéseket, a listákat.
3.
Ha vannak érdekes statisztikáid ügyelj arra, hogy megfelelően jelenítsd meg őket.
4.
Győződj meg arról, hogy a címeket és címsorokat megfelelően használod, annak érdekében hogy a kereső könnyen megértse az oldal tartalmát.
5.
A tartalmadnak konkrét választ kell adnia a kérdésre. A tartalomnak kiváló minőségben kell elkészülnie, átfogó képet kell adnia, miközben bevonja az olvasót. Jól kell meghatározni a kérdést és a tartalmat elkészíteni.