Amikor SEO trendekről, keresőoptimalizálásról beszélünk természetesen nem maradhatnak el a weboldalunkra mutató, külső és belső linkek. Természetesen a külső linkek többet érnek mint a belsők. A belső linkek azt jelentik, hogy a saját weboldalunk egyik aloldalára helyezünk el egy másik aloldalra hivatkozó linket. A külső linkek pedig azt jelentik, hogy egy másik weboldalon helyeznek el egy olyan hivatkozást, amely a mi webhelyünkre vezet.
A számítástechnikában a linkek vagy hiperhivatkozás vagy egyszerűen csak hivatkozás olyan adatokra mutató hivatkozás, amelyeket a felhasználó kattintással vagy koppintással követhet.
A link egy teljes dokumentumra vagy a dokumentum egy adott elemére mutathat. A hipertext hivatkozásokat tartalmazó szöveg. A csatolt szöveget horgonyszövegnek nevezzük. A hiperhivatkozásokat követő felhasználóról azt mondják, hogy navigáljon vagy böngésszen a hiperszövegben.
A hiperhivatkozást tartalmazó dokumentumot forrásdokumentumnak nevezzük. Például egy online referenciamunkában, például a Wikipédiában vagy a Google-ban a szövegben sok szó és kifejezés hivatkozik e kifejezések definícióira. A hiperhivatkozásokat gyakran használják például tartalomjegyzékek, lábjegyzetek, bibliográfiák, indexek, betűk és szószedetek megvalósítására.
A Google korábban a PageRank algoritmus segítségével minősítette a webhelyeket a hiperlink hálózatban betöltött szerepük alapján. Larry Page és Sergey Brin fejlesztették 1998-ban. Az elképzelés arra épült, hogy a weboldal készítők csak olyan linkeket építenek be oldalukba, amelyeket jónak, hasznosnak találnak, így minden egyes link egy szavazatként értelmezhető.
2016-ban a Google törölte a PageRank adatokat. A Google már régóta tervezte a PageRank kivezetését, 2013-óta nem került sor frissítésére és a keresőóriás több alkalommal is jelezte, hogy a jövőben nem is lesz több frissítés.
A PageRank eltűnésével azonban a linkek továbbra is fontos szerepet játszanak a SEO-ban, csak a fekete kalapos link építési módszereket kell a múlt részének tekinteni és sokkal több figyelmet fordítani, az organikus, etikus link építésre.
Kiváló minőségű backlinkek
Egyetlen kiváló minőségű backlink egy nagy horderejű híroldalról többet ér, mint több millió rossz minőségű link más weboldalról. Ha jó PR munkát végzünk, akkor jobb helyezést érhetünk el a keresőkben. A SEO technológia és a médiakapcsolatok erőteljes összefonódása várható a jövőben.
Backlinkek mennyiségénél fontosabb lesz a minőség
A backlinkeket mindenképpen meg kell említeni a SEO trendek 2022 között. A webhelyünkre mutató linkek mindenkor fontosak voltak a keresőoptimalizálás szempontjából, azonban 2022-ben észre kell venni, hogy vannak linkek amelyek fontosabbak, mint mások. A backlinkek építésénél a minőséget kell a mennyiség elé helyezni.
Büntetés a link rendszerek miatt
Az olyan linképítéssel kapcsolatban amelyek a kölcsönös linkcseréken vagy a fizetett linképítéssel kapcsolatosak a Google büntetni fogja. Vigyázni kell velük és a nem organikus linképítési technikákat messzire el kell kerülni a fekete kalapos SEO technikákat.
Etikus linképítés
Az etikus linképítés legjobb módja a hasznos tartalom előállítása, amely organikusan vonzza magához a linkeket. Annak érdekében, hogy a lehető legjobb eredményeket érjük el, meg kell győződnünk arról, hogy minden egyes bejegyzés releváns ahhoz, amit megpróbálunk népszerűsíteni.
GYAKORLATI SEO
1.
Írjunk értékes és kiváló minőségű tartalmakat.
2.
Terjesszük a tartalmainkat a közösségi a médiában, a Facebookon vagy a Twitteren, de vigyázzunk, hogy ne minősüljön SPAM-nek a megosztásunk. Minden egyes bejegyzésünknek relevánsnak kell lennie.
3.
Tervezzük meg PR tevékenységünket, amelynek során nagy hírportálokra juttathatjuk el hírünket és weboldalunk linkjét.