Információs Technológia

IT BLOG

Weboldal készítés (10. rész)

2022. május 01. 08:38 - RottenBiller

Közösségi média marketing terv készítése

weboldal-keszites-kozossegi-media-marketing-terv.jpg

A weboldal készítés folyamata olyan elemeket is tartalmazhat, amelyek nem az adott webhelyen szerepelnek, vagy csak kis ikonok formában jelennek meg, mégis hatalmas erővel bírnak és döntőek a weboldal készítés sikerének kérdésében. Ahhoz, hogy sikereket érjünk el az online térben nem hagyhatjuk figyelmen kívül a közösségi médiákat.

 

A közösségi média marketing egy olyan gyakorlat, amely során a közösségi média csatornáit használjuk fel a vállalkozásunk népszerűsítésére, márkánk, termékünk, szolgáltatásunk eladására vagy népszerűsítésére. A közösségi média marketing segíthet a vállalkozásnak elkötelezett közösség építésében, termékek és szolgáltatások értékesítésében, ügyfélszolgálati feladatok ellátásban, hirdetések készítésében és a teljesítmények nyomon követésében.

 

 weboldal-keszites-kozossegi-media-marketing-terv-2.jpg

A közösségi média marketing terv azt tartalmazza, amit a jövőben a közösségi médiában csinálni akarsz és az elért eredmények iránti reményeidet. Azért fontos írásos tervvel rendelkeznünk, mert segít irányítani a lépéseinket, amelyeket a posztok létrehozása során, illetve abban is, hogy felmérjük sikerült-e a célunkat elérni. Minél inkább konkrétan fogalmazunk a tervben, annál inkább hatékonyabb lesz.

 

Közösségi média marketing stratégia terv alatt egy olyan dokumentumot értünk, amely felvázolja a közösségi médiában történő jelenlétünk céljait, azokat a taktikákat, amelyeknek felhasználásával ezeket a célokat megvalósítani igyekszünk. Továbbá azokat a mérőszámokat, mutatókat, amelyeknek segítségével a célunk felé történő haladásunk mértékét mérni tudjuk.

 

Tartalmaznia kell minden tervezett fiókunkat. Az egyes platformok különlegességeit, jellemző céljait és ezeket a célokat összhangba kell hoznunk a vállalkozás nagyobb digitális marketing stratégiájával, üzleti tervével. A jó közösségi média marketing tervnek tartalmaznia kell a csapaton belüli szerepköröket, a felelősségi körök megjelölésével együtt.

 weboldal-keszites-kozossegi-media-marketing-terv-3.jpg

Közösségi média marketing terv készítése

 

Első kérdésként azt kell megválaszolni, hogy miért szeretnénk jelen lenni a közösségi médiában. Az erre a kérdésre adott válaszunk a célokhoz kapcsolódnak. Forgalmat szeretnénk irányítani a weboldalunkra? Kapcsolatba szeretnénk lépni az ügyfelekkel?

 

  • A márkaismeretség növelése
  • Weboldalunk látogatottságának növelése
  • Új érdeklődések generálása
  • Közösség építés
  • Ügyfélszolgálat biztosítása
  • Visszajelzések olvasása

 

Egynél mindenképpen több célt érdemes kitűzni. Fontos kérdés lesz, hogy mekkora csapattal van lehetőségünk dolgozni. Abban az esetben, hogy ha van egy nagy csapatunk, akkor lehetőség van arra, hogy az egyes célokat a csapaton belül külön embernek delegáljuk.

 

Különböző platformok

 

A közösségi média marketing tervet minden egyes platformra el kell készíteni, ahol jelen vagyunk vagy ahol a jövőben jelen szeretnénk lenni.

 

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
  • LinkedIn

 

Nagyon sok vállalkozás ad hoc módon van jelen az online térben, a közösségi médiában. Nem mérik fel előre, hogy mekkora erőforrásokat igényel a sikeres jelenlét. Sokan aggódnak amiatt, hogy hogyan lesz idő arra, hogy a különböző fiókokat, mind professzionálisan üzemeltessék. A legjobb lehetőség, hogy ha megtaláljuk a vállalkozásunkhoz leginkább illő hálózatot, ahol a célközönségünk tölti az idejét.

 

Ki lesz a célközönség?

 

A buyer persona építésének számos különböző módja van. Fontos, hogy meg tudjuk válaszolni azokat a kérdéseket a célcsoportunkkal kapcsolatosan, hogy kik ők, mi érdekli őket, hol szoktak jelen lenni az online térben, mikor lehet őket megkeresni a különböző tartalmakkal?

 weboldal-keszites-kozossegi-media-marketing-terv-4.jpg

 

Versenytársaink tevékenységének elemzése

 

Egy vállalkozás nem elszigetelten működik, az esetek túlnyomó többségéven versenytársak között kell érvényesülniük. Tudnod kell, hogy a versenytársaid mit csinálnak a közösségi médiában, mi a céljuk, kiket céloznak üzeneteikkel, milyen kulcsszavakra próbálnak dominálni.

 

Költségvetés létrehozása

 

A közösségi médiában a szájról szájra történő terjedés, illetve a vírusos terjedés dominál, azonban, ha reálisan akarjuk szemlélni a világot, nem szabad egyetlen vállalkozásnak sem csak organikus találatokra alapoznia a jelenlétét. Fel kell készülni arra, hogy az erőforrásainkat megfelelő módon osszuk el a hirdetéseink között.

 

Tartalomtípusok megtervezése

 

Ahhoz, hogy sikert érjünk el kiváló minőségi tartalomra lesz szükségünk. A legnagyobb hiba, amit elkövethetünk, hogy a promóciós anyagainkat osztjuk meg a különböző platformokon. Ebben az esetben nem értjük a közösségi hálózatok lényegét. Fontos megértenünk, hogy a közösségi hálózatok nem azért jöttek létre, hogy piactérként szolgálják a termékek értékesítését. A megosztott tartalmaknak informatív és szórakoztató elemeket kell tartalmazniuk.

 weboldal-keszites-kozossegi-media-marketing-terv-5.jpg

Eredmények mérése

 

Fontos, hogy az eredményeinket nyomon kövessük. Soha nem fogjuk megtudni megállapítani a közösségi médiában tett erőfeszítéseink sikerességét, ha nem követjük figyelemmel az eredményeket. A jelenlétünket a céljaink meghatározásával kezdtük és az eredményességi mutatók meghatározásával. A folyamatot figyelemmel kell kísérnünk, hogyan haladnak a mutatószámok.

 

 

A közösségi média marketing terv kidolgozása nem egy könnyű feladat. Megköveteli, hogy egy lépéssel hátra lépjünk és az egész képet szemléljük. A napi feladatokról el kell mozdítani a gondolkodásunkat a stratégiai tervezés irányába. Azonban, ha sikeresen megtervezzük és végrehajtjuk akkor kifizetődővé és hasznossá válnak azok a tartalmak, amelyeket a különböző platformokon tettünk közzé. Segít abban, hogy elérjük és megvalósítsuk üzleti terveinket.

 

weboldal-keszites-kozossegi-media-marketing-terv-6.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://informacios-technologia.blog.hu/api/trackback/id/tr4817821001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása