Amikor egy weboldalt készítünk igen hamar elcsábít bennünket az a gondolat, hogy hogyan nézzen ki a főoldal, azonban a weboldal készítésnek nem ez az első lépése. Manapság mindenki rendelkezik weboldallal, de ha nem azzal kezded, hogy konkrétan meghatározod, hogy mi a célja a webhelyednek, akkor a projekt nem lesz sikeres. Egy utazás célja, maga az úti cél, a weboldal készítésnek pedig nagyon sok célja lehet. Fontos, hogy tudd és meghatározd, hova szeretnél eljutni a weboldalad segítségével.
Honnan tudod, hogy sikeres a weboldalad?
Vannak általános üzleti célok, mint pl.:
Megnövelni a bevételt
Javítani az ügyfél elégedettséget
Bemutatni a portfóliót, a szolgáltatást
Növelni a márkaismertséget
A weboldal célját fontos, hogy úgy határozzuk meg, hogy az a meghatározás konkrét, mérhető, megvalósítható, reális és időszerű legyen.
1000 látogatót szeretnék az első 3 hónapban.
A cél meghatározása konkrét? Igen, egyértelmű, hogy Ön 1000 látogatót akar 3 hónap alatt.
A cél meghatározása mérhető? Igen, meg tudja mérni a célját, hiszen az 1000 az a szám, amit 3 hónap múlva meg akar találni a webhely analitika kimutatásában a látogatók számánál.
A cél megvalósítható? Igen, ha megvan a megfelelő marketingterve, és megfelelően hajtja végre, akkor az első 3 hónapban 1000 látogatót lehetséges szerezni.
A cél reális? Igen, nagyon is lehetséges, hogy 3 hónap alatt 1000 látogatót kapjunk egy új webhelyre a megfelelő stratégiával.
A cél időhöz kötött? Igen, az első 3 hónapban szeretne 1000 látogatót a weboldalára.