A keresőoptimalizálás 2022-ben már nem az, ami régen volt. A legtöbb vállalkozás megérti, hogy a SEO miért fontos és megérti a SEO alapvető fogalmait. Abban az esetben azonban, amikor egy megbízhetó SEO stratégiát kell kidolgozni, egyből a kulcsszavakra fókuszálnak. 2022-ben már nem a kulcsszavakról szól a keresőoptimalizálás.
A SEO stratégia nem más mont a weboldal tartalmának téma szerint történő szervezésének folyamata, amely során a keresési eredményekben történő megjelenés valószínűségét szeretnénk javítani. Ez egy folyamat, amely során maximalizálni igyekszünk a keresőmotorok organikus forgalmának megszerzését.
A SEO stratégia azért fontos, mert segít abban, hogy kijelölje a tartalom létrehozásának irány vonalait, kereteit. A stratégia biztosítja, hogy olyan tartalmakat hozzunk létre, amelyeket az emberek valóban keresnek.
Három olyan terület van, amelyre a SEO stratégia összpontosíthat. Az On-page SEO arra a tartalomra összpontosít, amely a weboldalon található. Az Off-page SEO pedig az internet más részeiről a webhelyre irányított linkekre. A Technikai SEO a weboldal készítés során alkalmazott, a weboldal hátterére, például a webhelykódok optimalizálását jelenti.
A SEO stratégiával kapcsolatban néhány fontos tanács:
1. Használjunk olyan analitikai eszközt, amelynek segítségével mérni tudjuk a tartalom sikerét
Az Analytics és a Webmester eszközök olyan megoldások, amelyek segítenek abban, hogy megtudjuk, mennyien látogatták a weboldalunkat, a látogatók honnan érkeztek a weboldalra, milyen konverziók születtek a weboldalon, mely aloldalalunkat rangsorolta és indexelte a Google.
2. Készítsünk téma listát
A kulcsszavak 2022-ben fontosak a keresőoptimalizálás területén, de már nem a legfontosabbak. Sokkal inkább sikeresek leszünk abban az esetbenm hogy ha egy olyan listát készítünk amely azokat a témákat tartalmazza, amelyekkel foglalkozni szeretnénk. A termékek és szolgáltatások kapcsololódó kifejezések nagy segítségünkre lesznek.
3. Legyünk naprakészek a SEO hírekkel és legfrissebb stratégiákkal kapcsolatban
A keresőmotorok folyamatosan fejlődnek. A trendek és a bevált gyakorlatok naprakészen tartása rendkívül fontos.
SEO TRENDEK 2022
Multitask Unified Model MUM
Annak érdekében, hogy a keresőkben a lehető legjobb találatok jelenjenek meg a legnagyobb kereső bevezeti a Multitask Unified Modelt (MUM) ami egy új mérföldkövet jelent az információk megértéséhez.
A MUM egyszerre 75 különböző nyelven teszi lehetővé az információ és világismeret átfogóbb megértését. A MUM megérti a szöveg és a képek közötti információkat és a jövőben kiterjedhet a videóra és a hangra is.
Google E-A-T
A keresőóriás ismételten megerősítette, hogy a tartalom minősége elengedhetetlen a helyezés javításához. Az általunk létrehozott tartalmaknak meg kell felelnie a Google E-A-T elvének. A sikeres rangsoroláshoz a tartalom minősége kiemelt fontosságú.
Hangalapú keresés
A hangalapú keresések száma folyamatosan növekszik. A jelentések szerint a felhasználók mintegy 58%-a használja. Az olyan virtuális asszisztensek, mint a SIRI, az ALEXA vagy a GOOGLE ASSZISZTENS jelentős szerepet játszanak az emberek mindennapi életében.
Kiemelt kódrészletek
A Google ideális világában minden keresésnek van egy végleges válasza, amelyet magabiztosan tud megjeleníteni a felhasználónak, a kiemelt kódrészletek ezt próbálja meg elérni.
A felhasználó élmény növelésének célja, hogy csökkentse a felhasználók idejét a különböző keresések és oldalak böngészése közben.
Mobilbarát weboldal
Régi hír, hogy a weboldalnak megfelelően kell megjelennie a mobil telefon kijelzőjén. Sok szakember tud róla, hiszen 2018-ban bevezetésre került a mobil first indexing szemlélet. Ez az elv tartalmazza, hogy ha a webhelyedet optimalizálod mobilra, akkor növeled a valószínűségét annak, hogy magasabb rangsorolású lesz a keresési eredmények között.
Mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia automatikusan nyomon követheti weboldalunk analitikáját és jelentéseket készíthet számunkra. Segíthet a célközönség számára vonzó kulcsszavak megtalálásában. Vizsgálhatja a látogatók viselkedését amelynek felhasználásával lehetőséget teremthet arra, hogy megismerjük azokat az információkat, amelyeket felhasználva jobb szolgáltatást tudunk nyújtani.
A tartalom a király
A keresőoptimalizálás során a legfontosabb cél, amely 2022-ben is folytatódik, hogy felhasználó-központú tartalmakat hozzunk létre és tegyünk közzé weboldalunkon. Ez egy rendkívül kritikus pont abban, hogy jó helyezést érjünk el a keresőkben. A fekete kalapos SEO technikákat használó webhelyeket a keresők büntetni fogják és elveszítik pozícióikat. Ahhoz, hogy olyan témákról írjunk, amelyek érdeklik az embereket intelligens kulcsszókutatást kell végezni, meg kell vizsgálni a versenytársak tartalmait, majd beszállni a versenybe és jobb tartalmat létrehozni.