Néha a leghatékonyabb dolgok a legkevésbé összetettek. Az egyoldalas weboldalak növekvő népszerűsége során a weboldal készítők lemondtak a menükről és a navigációról, amelynek szerepét csupán a görgetés töltötte be. Az egyoldalas weboldal akkor jó megoldás, ha a témája szűkebb, például egy portfólió vagy egy ötlet bemutatása. Ezek a weboldalak azt az érzést keltik a látogatóban, mintha egy szórólapot vagy plakátot olvasnának. Egy helyen szerepel minden információ, amelyet át kell tekintenie, anélkül, hogy navigálással, több oldal felkeresésével kellene foglalkoznia.
A webdesignerek számára azért érdekes kísérletezési lehetőség, mert ez a fajta megoldás azt is lehetővé teszi, hogy a téma a figyelem középpontjába kerüljön és a design elemeknek azt a célt kell szolgálniuk, hogy a látogató elolvassa a teljes oldalt. Következetes struktúrát kell alkalmazni, csökkenteni a zavaró elemeket annak érdekében, hogy a látogató ne lépjen ki az oldalról.
Úgy kell az egy oldalas weboldal készítésére gondolni, amely különböző blokkokat tartalmaz. Például a bemutatkozás blokkot követhető egy névjegy, galéria blokk, általában a kapcsolat blokk található az oldal alján.
Az egyoldalas weboldalak navigációjának egy másik megoldása az, amikor mégis használunk egy menüt az oldal tetején, amelynek különböző pontjai az adott blokkhoz navigálnak bennünket, mintha egy lift az adott emeletre érkezne.
Az egyoldalas weboldalak webdesign trendje több olyan trend csúcspontjaként értelmezhető, mint a minimalista, a nagy képek, a mobil barát megoldás és a történetmesélés. Ezek a trendek mind az egyszerű, elegáns egyoldalas weboldalak készítésében csúcsosodnak ki. Nagyon könnyen használhatóvá válik a webhely, mindig világossá teszi a látogató számára, hogy mit kell tennie.
Az egyoldalas weboldal akkor jó választás, amikor a weboldal segítségével csak néhány üzenetet szeretnék átadni a látogatóknak, például elmondani, hogy kik vagyunk, miben tudunk segíteni és azt, hogy hogyan lehet felvenni velünk a kapcsolatot, hol találnak meg minket.
Egy tanulmány kimutatta, hogy az egyoldalas weboldalak a többoldalas webhelyeknél 37%-al nagyobb konverziós arányt érnek el. A látogatók figyelmét nem terelik el extra elemek, a gyors navigáció élménye és a gyors tartalomfogyasztásnak tulajdonítják a szakértők a jelentős különbséget.