A webhely kiváló megjelenésének biztosítása céljából a webdesign trendeket minden évben frissítik. A webdesign nem más mint egy olyan oldalelrendezési mód, amely a legtöbb eredetiséget és egyediséget mutatja más oldalakhoz képest. Nemcsak esztétikai, de funkcionális vonzerejét is növelheti oldalunknak a professzionálisan kialakított megjelenés.
Egy vállalat számára az internetes megjelenés egyfajta reklám. A reklám hatékonysága pedig függ a webdesigntől. Ha megfelelő módon jelenünk meg az online térben, akkor megteremthetjük, illetve fenntarthatjuk vállalatunk presztízsét. Lehetővé tesszük potenciális vásárlóink számára, hogy hozzáférhető képet kapjanak termékünkről, illetve szolgáltatásunkról.
Hatékony promóciókat hajthatunk végre.
Megtarthatjuk az új látogatókat és folyamatosan új látogatókra tehetünk szert. Ezeknek a céloknak az eléréséhez különböző módszereket használhatunk. Az új webdesign trendek közül kreativitásunkat is felhasználva, kiválaszthatjuk azokat az elemeket, amelyekkel frissíthetjük megjelenésünket, ezáltal projektjeinket nyereségessé tehetjük.
2019-ben kezdődött a sötét felület alkalmazása az oldalhoz. A sötét témákat kezdetben csak néhány alkalmazás használta, ma a fejlesztők előszeretettel alkalmazzák webhelyeken is. Az Apple, a Facebook, a Telegram, a YouTube és még sok más nagy márka kínál sötét témákat. A beállítása manuálisan történik. A sötét téma lehetővé teszi, a tartalom teljes körű észlelését, alacsony megvilágítás esetén is továbbá gazdaságos energia fogyasztást biztosít. Meghosszabbítja a képernyők élettartamát. Lehetővé teszi, hogy előnyösen kiemelkedjen más lehetőségek közül, csökkenti a szem terhelését.
Az Apple operációs rendszereihez, a Windows és a Google szintén létrehozta a sötét mód bekapcsolásának lehetőségét. A sötét mód azonban nem csak az operációs rendszerek szintjén, de a különböző alkalmazásokban vagy böngészőkben is elérhető. Ezen túl a sötét mód webdesign trend lett, a különböző weboldalak is alkalmazzák megjelenésük során.
A sötét szín gyakran kifinomultságot, éleket és modern eleganciát közvetít a felhasználók felé, esztétikája erőteljes érzéseket és érzelmeket válthat ki. A fekete egy rendkívül domináns szín, gyakran társítják a stílushoz és a hatalomhoz, ha stratégiailag használjuk ezt a színt feltűnő vizuális vonzerőt és mélységet adhatunk webhelyünk megjelenéséhez.
EGÉSZSÉGESEBB
A tanulmányok azt mutatják, hogy a sötét mód segíthet csökkenteni a kényelmetlenség érzetét. Gyenge fényviszonyok között különösen előnyös, ezért gyakran éjszakai módnak is nevezik. A sötét mód csökkenti a szemfáradtságot.
Mivel a sötét hátterek javítják az oldal kontrasztját, a megjelenített elemekre könnyebben tud koncentrálni a felhasználó. A különböző színek könnyebben észrevehetők lehetnek. A kevesebb kék fény kevesebb zavart jelent a test alvási cikluságban.
GAZDASÁGOSABB
A sötét színek villamos energiát takarítanak meg. Az eszköz akkumulátorának élettartamát is megtakarítja. Tanulmányok szerint sötét téma jelentősen csökkenti az akkumulátor használatát, különösen a mobil eszközökre vonatkozik. Egy olyan időben, amikor a felhasználók a képernyőjükhöz vannak tapadva, minden olyan megoldás, ami az eszköz akkumulátor teljesítményét megtakarítja győzelmet jelent és a mi weboldalunk része lehet ennek a győzelemnek.