Információs Technológia

IT BLOG

Tudtad, hogy már voltál az év embere a TIME magazin szerint?

2022. október 01. 17:26 - RottenBiller

te.jpg

 

 

Az Amerikai Egyesült Államokban megjelenő Time hírmagazin évenként olvasói szavazást szervez, amely kiválasztja az év emberét. Az olvasói szavazásnak nincsen hatása a végeredményre, azt a szerkesztők döntik el, csak kíváncsiak az olvasók véleményére.

 

Az Év emberét első alkalommal 1927-ben választották ki. A Time szerkesztői zavarba jöttek, amikor rájöttek arra, hogy Charles Lindbergh nem szerepelt a Time magazin címoldalán, pedig történelmi tettet valósított meg azzal, hogy első alkalommal átrepülte az Atlanti Óceánt.

 

Őt választották hát első alkalommal az év emberének, így létrejött a címlapsztori, amely emléket állított a hatalmas tettnek.

 

 

 

 

A felhasználó által generált tartalom

 

 

2006-ban a Time az év emberének választása egészen különleges volt. 2006-ban az év embere: YOU! Azaz TE! Ez a különleges választás a felhasználók által létrehozott tartalmakra utal. Hatalmas innováció valósult meg az interneten az emberi törétnelem során soha nem látott kommunikációs csatornák megnyílásával. 

 

 

felhasznalo-altal-generalt-tartalom-ii.jpg

 

 

A választásnak a Web 2.0 és a felhasználó által létrehozott tartalom volt az oka. A 90-es évek végén alkották meg a Web 2.0 kifejezést. Darcy DiNucci informatikai szakember 1999. januárban használta első alkalommal ezt a szót.

 

A szövegkörnyezet a következő volt: „A ma ismert web, amely lényegében statikus képernyőnyi mennyiségben töltődik be a böngészőablakba, csak egy embriója az eljövendő webnek. A Web 2.0 első felvillanásai kezdenek megjelenni, és most kezdjük látni, hogyan fejlődhet ki ez az embrió. A webet nem úgy fogjuk felfogni, mint a szöveg és a grafika képernyőnyi részét, hanem mint egy szállító mechanizmust, az étert, amelyen keresztül az interaktivitás megtörténik.”

 

Az azóta eltelt időben a felhasználók által létrehozott tartalmak a világháló lényegét jelentik. A Facebook és más közösségi hálózatok, a YouTube videó megosztó oldal és a WordPress és más tartalomkezelő rendszerek, mind a felhasználók által létrehozott tartalmak platformjait jelentik.

 

A digitális marketing trendek között is jelentős szerepet töltenek be a felhasználók által létrehozott tartalmak.

 

 

Hogyan használhatod digitális marketing stratégiádban a felhasználó által genertált tartalmat?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://informacios-technologia.blog.hu/api/trackback/id/tr4717944586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása