A Digitális Kereskedelmi szövetség átfogó kutatással lépett a nyilvánosság elé a magyar e-kereskedelmi vállalkozások exportképességének javítását tűzték ki célul az alapítók, a Google Magyarország, a DHL, az Adevina, a Growww Digital és a Webshippy.
A kutatásból kiderül, hogy közel sem olyan erős a hazai e-kereskedelmi szektor. Magyarországon a pandémia alatt látványosan növekedett az e-kereskedelem, ennek ellenére még mindig csak 10,4 százalék a részesedése.
2021-ben Magyarországnak volt a második leggyorsabban bővülő e-kereskedelmi piaca az egész Európai Unióban, azonban ehhez, az alacsonyabb bázis volt az oka.
8,5%-ról 10,4%-ra bővült az e-kereskedelem részesedése 2020-ról 2021-ra. 2021-ben 1200 milliárdos forgalmával az EU-ban a 21. a magyar piac mérete.
Lengyelország 11-szer, Csehország 4,5-ször, Ausztria 3,5-ször, Románia 2-szer nagyobb.
A GKID vezető tanácsadója szerint az e-kereskedelem Magyarországon belföldi viszonylatban is korlátokba ütközik, a nemzetközi terjeszkedés pedig csak gyerekcipőben jár. A magyarországi e-kereskedők egyre nagyobb versenyhátrányba kerülnek a piacot uraló, nemzetközi e-kereskedőkkel szemben.