Információs Technológia

IT BLOG

A magyarországi e-kereskedők egyre nagyobb versenyhátrányba kerülnek

2022. június 10. 09:28 - RottenBiller

Nem annyira fényes eredményeket produkál Magyarország az e-kereskedelem területén

pexels-andrea-piacquadio-3769747.jpg

A Digitális Kereskedelmi szövetség átfogó kutatással lépett a nyilvánosság elé a magyar e-kereskedelmi vállalkozások exportképességének javítását tűzték ki célul az alapítók, a Google Magyarország, a DHL, az Adevina, a Growww Digital és a Webshippy.

A kutatásból kiderül, hogy közel sem olyan erős a hazai e-kereskedelmi szektor. Magyarországon a pandémia alatt látványosan növekedett az e-kereskedelem, ennek ellenére még mindig csak 10,4 százalék a részesedése.

2021-ben Magyarországnak volt a második leggyorsabban bővülő e-kereskedelmi piaca az egész Európai Unióban, azonban ehhez, az alacsonyabb bázis volt az oka.

pexels-cottonbro-3944405.jpg

8,5%-ról 10,4%-ra bővült az e-kereskedelem részesedése 2020-ról 2021-ra. 2021-ben 1200 milliárdos forgalmával az EU-ban a 21. a magyar piac mérete.

Lengyelország 11-szer, Csehország 4,5-ször, Ausztria 3,5-ször, Románia 2-szer nagyobb.

pexels-photomix-company-230544.jpg

A GKID vezető tanácsadója szerint az e-kereskedelem Magyarországon belföldi viszonylatban is korlátokba ütközik, a nemzetközi terjeszkedés pedig csak gyerekcipőben jár. A magyarországi e-kereskedők egyre nagyobb versenyhátrányba kerülnek a piacot uraló, nemzetközi e-kereskedőkkel szemben.

Szólj hozzá!
Címkék: e-kereskedelem

A bejegyzés trackback címe:

https://informacios-technologia.blog.hu/api/trackback/id/tr5617853285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása