A SEO a digitális marketing terv nagyon értékes része, nem ez az egyetlen, az emberek több csatornán keresztül fogják felfedezni a vállalkozásodat, termékedet, szolgáltatásodat, ezért a SEO TRENDEK 2022 része az omnichannel marketing.
A közösségi média hirdetések, a PPC, az organikus közösségi média bejegyzések mind olyan lehetőségek, amelyen keresztül az emberek felfedezhetik tartalmaidat, azonban, ha nem optimálisan alkalmazod ezeket a stratégiákat akkor nem lesz eredményes.
Az e-mail marketing, a közösségi média marketing segítenek a konverzió felé vezető úton. Az omnichannel marketingstratégia segít a SEO-nak, mert lehetővé teszi azt, hogy az embereket a weboldaladra vezesd. A mai fogyasztók, mindenhol ott vannak, egyszerre. Gondolj egy átlagemberre, az Instagramon, a Facebookon, a Snapchaten, a TokTok-on és a Pinteresten is jelen van. Majd a Google-ban válaszokat keres a kérdéseire.
Mindennél fontosabb, hogy a marketingkampány egységes, áramvonalas megközelítést használjon, hogy a különböző felületeken be tudjanak azonosítani a felhasználók.
Mit jelent az omnichannel marketing?
Az omnichannel marketing a márkaépítés és üzenetküldés, az online és offline érintkezési pontok integrációja, amelyen a fogyasztók lefelé mozognak az értékesítési tölcsérben. A fogyasztók több csatornán keresztül találhatják meg a márkádat, a közösségi médiától az ügyfélszolgálati kommunikációig biztosítja, hogy a fogyasztó pozitív tapasztalatokat szerezzen.
Az omnihcannel megközelítés figyelembe veszi, hogy az ügyfél útja több csatornára kiterjedhet, megvizsgálja majd biztosítja hogyan lehet a lehető legjobb élményt létrehozni. Ennek érdekében négy módszert állítottunk össze, amelyekkel növelheti a megtérülést és pozitív élményt nyújthat ügyfeleinek:
Van egy olyan szintű személyre szabás, amelyet csak omnichannel marketinggel lehet elérni. Amikor megadja ezt a relevanciát, az ügyfelek jobban reagálnak rá, többet vásárolnak, és gyakrabban térnek vissza.
Rytis Lauris, az Omnisend vezérigazgatója és társalapítója
GYAKORLATI RÉSZ
1.
A sikeres omnichannel stratégia túlmutat a marketing csapaton. Mindenkit a fedélzetre kell vinni. Az ügyfeleket kell a márka fókuszpontjává tenni.
2.
Az ügyféladatok és az ügyfélműveletek rengeteg adatot termelnek. Big data eszközökkel kell elemezni ezeket az adatokat. A csapat minden tagjának adatokat kell használnia ahhoz, hogy jobb élményt nyújtsanak az ügyfelek számára.
3.
Az omnichannel marketing sikere a személyre szabástól függ. A legjobb módja ennek az ügyfelekről szóló adatok alapján az előfizetők kisebb listákban történő szegmentálása.
4.
Folyamatosan tesztelni. Az omnichannel marketing javulni fog, amikor összegyűjtjük az különböző marketingplatformokról származó adatokat és megnézzük a teljesítményünk eredményeit. Rendszeresen teszteljük a folyamatainkat, hogy megtudjuk mely szegmensek reagálnak a legjobban üzeneteinkre.