A 2022-es SEO trendek között szerepel a felhasználó keresési szándék. Az elmúlt években népszerű volt és ebben az évben is érvényes, alapvető fontosságú a SEO sikerhez.
A felhasználói keresési szándék azt jelenti, hogy a felhasználó valamiért keresést végez. Rendkívül fontos a webhelytulajdonosoknak, SEO szakembereknek megérteniük ezt a szándékot, hogy jó eredményeket érjenek el a keresési eredmények rangsorolásában. Mivel a felhasználó egy konkrét információt keres és a keresők első számú és legfontosabb célja, hogy a rendszerüket használó keresők releváns találatokkal találkozzanak, ezért ha az oldalunk nem adja meg a szükséges információkat, nem kerül a keresési rangsor elejére.
Az életben a tettek számítanak, nem a szándékok, azonban az ember cselekedetei mögött szándékok húzódnak meg, ezeknek a szándékoknak a megértése segítheti üzleti sikerét, online jelenlétét. A digitális világban a felhasználó keresési lekérdezése mögötti szándék pontos megértése döntő fontosságú lehet a releváns és méltó tartalom létrehozásához.
"A keresési algoritmusok napról napra egyre fejlettebbek, és a keresőmotorok eredményoldalai (SERP) is egyre zsúfoltabbak a különböző gazdag funkciókkal. A serp-ben való 2022-es megjelenés egyik kulcsfontosságú szempontja az lesz, hogy nagyobb figyelmet fordítsunk a keresési szándékra. Más szóval, a SEO szakembereknek meg kell találniuk, hogy milyen témákat kell lefedniük, hogyan kell strukturálni a tartalmat, és milyen tartalomformátum lehet a legjobb a keresési lekérdezéshez. A kihívás az lesz, hogy megértsük a felhasználókat, és biztosítsuk számukra, amit keresnek" - Samuel Schmitt, a thruuu alapítója.
A jövőben azok fogják uralni az organikus kereséseket akik felismerik a tendenciát a keresési szándékokban, azonban többről van szó, mint a felhasználó szándékáról, érteni kell a teljes fogyasztói utazást, amely az információgyűjtéstől a vásárlásig tart és egy teljes átfogó tartalmi stratégiát kell kidolgozni, amely megfelelő módon találja meg az érintési pontokat.
Információszerző kulcsszavak
Pontosan és alaposan kell átgondolni, hogy mi is lehet a pontos felhasználói szándék, amikor a felhasználó információszerző kulcsszót használ. Például, ha szeretnénk további információkat szerezni egy termékről, akkor lehet, hogy a kulcsszóhoz hozzáillesztjük a "tesztek" kifejezést, ha egy termékről vagy a "vélemények" ha szolgáltatásról van szó. Ezek a kifejezések jelezhetik, hogy ha a felhasználó még az utazásának kezdetén jár és információkat gyűjt.
Navigációs kulcsszavak
Amikor a felhasználó már tudja, hogy mit akar, csak azt nem tudja, hogy hogyan jusson el a megfelelő helyre, akkor navigációs kulcsszavakat használ. Ilyen kulcsszavak lehetnek például a "névjegykártyák", "tapéta színek", "kerékpárok".
Konverziós kulcsszavak
Magas hirdetői versennyel kell számolni azoknál a kulcsszavaknál, amelyeket a felhasználók akkor használnak, amikor vásárolni szeretnének. A konverziós kulcsszavakat a termék neve és az "olcsón", "ár", "vásárlás" kifejezésekkel történő kiegészítés jelentheti, de az "előadóterem foglalása" is lehet konverziós kulcsszó.
GYAKORLATI SEO
1.
Ha meg szeretné feleltetni webhelyét a keresési szándéknak, tekintse meg, hogy mi van már rangsorolva az adott oldal kulcsszókifejezéséhez. Például, ha a webhelyét a "hogyan kell megszervezni egy üzleti konferenciát" tekintse meg, hogy az eredmények között mi a jelenlegi rangsor. Így képet kaphat arról, hogy hogyan közelítse meg a tartalomfejlesztést.
2.
Gondold át, hogy a vásárlóid milyen belső utazáson, döntési folyamatokon mennek keresztül, amíg elkezdik keresni arra a problémájukra a megoldást, amire a te terméked, szolgáltatásod adja a megoldást. Átfogó tartalom stratégiát dolgozz ki, amely igazodik a célközönséged utazásához.
3.
Mindig gondoljon a felhasználók keresési szándékára, válasszon olyan kifejezéseket, kulcsszavakat, amelyek megfelelnek annak, amit az emberek keresnek.