A felhasználói élménynek azt nevezzük, ahogyan a felhasználó kölcsönhatásba lép egy termékkel vagy egy rendszerrel, egy szolgáltatással. Az online marketing területén a legtöbbet ezt a fogalmat a weboldal készítés során használjuk. A felhasználói élmény a digitális marketing területén egy rendkívül fontos fogalom, amely hatással lehet a keresőkben történő megjelenésünkre.
A felhasználói élmény magában foglalja azt a felfogást, hogy a felhasználó mennyire tartja hasznosnak az adott terméket. Mennyire könnyű a használhatósága és azt is, hogy mennyire hatékony.
A legtöbb vállalat és alkotó nagy hangsúlyt fektet a felhasználói élmény javítására. Az 1990-es évek közepén Donald Norman széles körben ismerté tette a felhasználói élmény fogalmát. A fogalmat ma széles körben az ember és számítógép közötti interakció vonatkozásában használjuk.
A weboldal tervezés során kifejezetten fontos fogalom. A marketing szempontjából a keresők találati listáján történő megjelenés felbecsülhetetlen érték. A helyezés minőségét javíthatja, hogy ha a weboldal készítés során hangsúlyt fektetünk a felhasználói élmény javítására.
A felhasználói élmény javítása a weboldalakat értékessé és hatékonnyá teszi a látogatók számára.
Mikor nem jó a felhasználói élmény?
Ebben a cikkben összeszedtünk néhány olyan tényezőt, amelyek negatívan befolyásolják a felhasználói élményt. A weboldal készítés folyamatának célja van. A legtöbb esetben a weboldalt azért készítjük, mert a felhasználók számára valamilyen információt el szeretnénk juttatni vagy valamilyen online szolgáltatást szeretnénk biztosítani.