A weboldal készítés folyamatában a harmadik lépés, még mindig nem a megvalósításnál, hanem továbbra is a tervezésnél járunk, hiszen meg kell határoznunk az egyedi értékajánlatunkat, az UVP-t! A weboldal készítés sorozat első részében meghatároztuk, hogy mi legyen a weboldalunk célja, második lépésben a célközönség azonosítása volt a feladatunk, most a harmadik részben pedig megismerkedünk az UVP fogalmával.
UVP vagyis egyedi értékajánlat
Digitális ügynökségeknél dolgozó szakemberek beszámolnak arról, hogy a weboldal készítés során van egy jellegzetesen visszatérő probléma, ami megakadályozza a sikert, ez pedig nem más, mint, hogy a webhely nem rendelkezik egy olyan megfelelő üzenettel, amely eljut a megfelelő emberekhez.
A megfelelő üzenet elkészítésének legfontosabb része az UVP
A weboldal látogató pontosan akarja tudni, hogy mit csinál, milyen előnyöket kínál és ezeket az információkat gyorsan szeretné megkapni. Ha az üzenetnek nincsen ereje, vagy túl sok a zavaró tényező, akkor nagyon nagy valószínűséggel gyorsan el fogják hagyni a weboldalt.
Az egyedi értékajánlat egy olyan nyilatkozatunk, amely elárulja a piacnak, hogy mit csinálunk, miért kell minket választani és meggyőzi a látogatót, hogy tegye meg a következő lépést. Az UVP tartalmaznia kell, hogy kinek szól az ajánlat, hogy hogyan lehet megoldani az adott problémát, milyen értéket, milyen előnyöket kínál, miért minket válasszanak a versenytársak helyett.
Egy igazán jól megfogalmazott UVP sokkal több mint egy jól megfogalmazott, okos jelmondat, szlogen. Ismernünk kell az ügyfeleinket, meg kell értenünk, hogy a termékünk vagy a szolgáltatásunk hogyan illeszkednek a fogyasztók világába.
Ne fogalmazzunk meg az UVP-t az alapján, hogy mit gondolunk a megoldásunkról és az ügyfelekről. Végezzünk kutatást és tesztelést annak érdekében, hogy biztosak legyünk benne. Miután megalkottuk saját egyedi értékajánlatunkat folytassuk a tesztelést, minél nagyobbat nő a vállalkozás, annál többet fogunk tudni az ügyfelekről, fájdalmaikról és arról, hogy a megoldásunk, hogyan segíti őket.
Az UVP nem küldetésnyilatkozat! Fontos, hogy az ügyfélre összpontosítsunk és ne az üzletünkre. Helyezzük magunkat a látogató helyzetébe és gondoljuk át, hogy miért kellene használnia ezt az oldalt, megrendelnie a terméket. Nagyon gyakran unalmas, hogy ha a vállalkozás céljait soroljuk fel. Látogató központú megfogalmazás sokat segíthet a hatékony UVP elkészítésében.