Információs Technológia

IT BLOG

Weboldal készítés (2. rész)

2022. április 22. 08:51 - RottenBiller

A célközönség azonosítása

weboldalkeszites-celkozonseg-azonositasa-01.jpg

 

Amennyiben azt szeretnénk, hogy a weboldal készítés sikeres legyen, olyan oldalt kell építenünk, amelynek pontosan azonosítottuk a célközönségét. Annak érdekében, hogy biztosítsuk, hogy az üzeneteinket a megfelelő időben és a megfelelő embereknek fogjuk közvetíteni, tisztában kell lennünk azzal, hogy ki a célközönségünk.

A célközönség azonosítása a marketingstratégiához tartozik. Kik a potenciális ügyfelek? Kik a versenytársak? Mi az a probléma, amit a mi szolgáltatásunk vagy termékünk hivatott megoldani?

Annak érdekében, hogy marketing erőfeszítéseinket célzottan és eredményesen összpontosítsuk meg kell határozni a célközönségünket.

Ki az ügyfél?

weboldalkeszites-celkozonseg-azonositasa-02.jpg

Hogyan tudjuk meghatározni, hogy kik az ügyfeleink? A célközönség azonosítása során az alábbi kérdésekre kell tudnunk válaszolni: Hol találhatóak meg az offline térben? Hogyan szeretnek kommunikálni? Tisztában kell lennünk a demográfiai adatokkal, mint a célközönségünk neme, életkora, élethelye, munkaköre, hobbija. Pszichogárfiai információk alatt viselkedésüket, attitűdjeiket, preferenciáikat, személyiségtípusaikat értjük. Milyen fájdalmas problémáikra ad választ, oldja meg a termékünk?

Hogyan lehet azonosítani a célközönségünk? Egy igazán remek lehetőség erre, hogy a jelenleg meglévő legjobb ügyfeleinket nézzük meg. A közös jellemzők alapján egy listába lehet rendezni őket. Az ügyfeleinket lehetőség szerint bontsuk több szegmensre. Keressük meg azokat az ügyfeleinket, akik a legnagyobb bevételt jelentik és azokat is, akik nem jelentenek nagy bevételt, de jelentős időbefektetést igényelnek. Így megtudjuk, hogy mely szegmens az, amit érdemes erősíteni a jövőben.

A célközönség meghatározása során előnyös lehet, hogy ha nem jellemzőkre, hanem előnyökre gondolunk. Pontosan határozzuk meg az ajánlatunk előnyeit, a különböző funkciók s tulajdonságok előnyeit vegyük számba, majd tegyük fel a kérdést, hogy ki profitálna ezekből az előnyökből. Amikor megértjük a termékünk előnyeit, megértjük azt is, hogy ki értékelné leginkább ezt a funkciót. A vállalkozó magára úgy tekint, mint aki megoldja valaki másnak a problémáját. Kinek a problémájára vagy a megoldás?

Vevőszemélyiségek létrehozása

weboldalkeszites-celkozonseg-azonositasa-03.png

A célközönség meghatározása során alkalmazott módszer a vásárlói személyiségek létrehozása. A megszerzett adatokból és információkból azt ábrázoljuk, hogy hogyan néz ki egy ideális ügyfelünk. A vevőszemélyiség létrehozása abban fog segíteni, hogy a marketing kampányainkat megfelelően irányítsuk a jövőben.

A vásárlói személyiség szem előtt tartásával határozhatjuk meg például a weboldal készítés során azt, hogy milyen webdesignt alkalmazunk. Segít a megfelelő felhasználói élmény megteremtésében is. A legjobb módja a vásárlói személyiség létrehozásának, hogy ha folyamatosan kutatunk és kérdéseket teszünk fel az ügyfeleinknek. Kérdezzük meg őket arról, hogy mi az amit a legjobban értékelnek a vállalkozásunkban, a célunk az, hogy a lehető legtöbb részletet összegyűjtsük.

Általában 2-3 vásárlói személyiségnek kell lennie egy vállalkozásnak. Igaz nincsen rá pontos szabály, előfordulhat az is, hogy egy weboldalnak 5-6 különböző felhasználói csoportja legyen.

Megfelelő tartalom létrehozása

weboldalkeszites-celkozonseg-azonositasa-04.jpg

Ha megértettük a célközönségünket, igényeiket, fájdalmaikat, kívánságaikat, akkor sokkal könnyebb dolgunk van abban, hogy problémáikra válaszokat és megoldásokat nyújtsunk. A felhasználóknak nehéz lesz összpontosítaniuk abban az esetben, hogy ha az oldalon túl sok az információ. Egy webhely ideális esetben egy céllal rendelkezik. Egy oldalon ideális esetben egy adott művelethez vezetjük a látogatót. Tedd fel magadnak a kérdést, hogy mi az oldal célja? Válaszold meg! És vegyél ki mindent az oldalról, ami nem az adott célt szolgálja.

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://informacios-technologia.blog.hu/api/trackback/id/tr6917813719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása